Ya Allah tunjukkanlah aku jalan yang lurus dan diredhai

sekadar berkongsi ceria dan manisnya kehidupan di dunia ini.

Saturday 25 February 2012

HIJRAH MEMANG SUATU PENGORBANAN

ASSALAMUALAIKUM

first of all, sorry lah dah lama tak update blog......banyak perkara yg terjadi yg mengusutkan keadaan yg sememangnyer sibuk...

kawan2, saya kena pindah tempat kerja ke politeknik kuching, sarawak....rezeki suami naik pangkat. isteri pun merasa sekali kena transfer.......sebelum ni mmg tak terfikir kena pindah.....memandangkan di sinilah tanah tumpah darah ku....kpg, famili n rumah pun kat sini......dan lagi satu coz janji org yg berkuasa tuuu.....kata nak tempatkan staf yg mempunyai kompentensi di tempat yg sepatutnyer.......

uish....mula2 mmg tak caya....betul ker? tp bila surat depan mata.....hati bagai dirobek2 sakitlahhhh sgt.
masa tu pk yg negatif jer......lgsg tak der yg positif.......tp bila dikenang mgkin inilah masa utk saya lihat negeri org......saya pernah mengalami perasaan yg sama bila dapat sekolah asrama yg sgt jauh dr famili...di MRSM Beseri PErlis.....masa tu saya tak fikir sgt pasal berjauhan dgn famili coz saya pernah duk asrama.....tapi saya fikir mcmana saya nak sesuaikan diri dgn tempat baru dan kawan baru....tapi sbb saya fkir bukan semua org dpt sekolah di MRSM saya cekalkan hati utk terima tawaran itu.....hasilnya saya dpt nikmati sekarang.....

mungkin mcm tu jga situasi nyer sekarg....mgkin sya boleh belajar budaya dan percakapan org borneo..pegi melancong ke tempat2 yg saya impikan sebelum ini.....kalo ada pun masalah atau cabaran ...saya masih ade suami di sisi dan Allah yg sentiasa melindungi kami sekeluarga........
famili saya mgkin dapat selalu terbang.....coz melawat kami di sini sambil bercuti.......

walau apa pun yg penting niat kita.......saya cuber menjadi ikhlas utk berkhidmat menabur bakti utk pelajar.....tapi org yg berkuasa sgt di atas tu......tunaikanlah janji manis mu..kepada penjawat awam yg berkhidmat di JPP ni.....coz saya amat menyayangi profession saya utk mengajar pelajar dip eu....sekiranya ada penjwat lain yg lebih layak dr saya, saya sgt lega.....sbb kasihan kawan2 yg terpaksa menanggung beban kerja saya setelah saya pindah nanti.....

kepada semua yg senasib dgn saya.....ketahuilah...HIJRAH MEMANG SUATU PENGORBANAN...

2 comments:

  1. Uda..ko kene ke Borneo ke??Betul..hijrah memang suatu pengorbanan..semoga dengan hijrah yg kita lakukan ada tersembunyi hikmah-Nya yg besar.

    ReplyDelete
  2. ko pindah mana nan?...aku ke kuching,sarawak...insyaAllah 11hb mac terbanglah ke sana
    ko doakan aku ..boleh survive kat sana yer.....aku pun doakan ko semoga berjaya ditempat baru....

    ReplyDelete