Ya Allah tunjukkanlah aku jalan yang lurus dan diredhai

sekadar berkongsi ceria dan manisnya kehidupan di dunia ini.

Friday 13 January 2012

akhirnya......lagi best oh oh oh....auto @ manual?

assalamualaikum

alhamdulillah....hari ini saya gembira sangat sbb salah satu azam baru akhirnya sudah tercapai....memiliki lesen memandu....terima kasih kepada suamiku yg terssayang kerana sudi mengambil cuti utk memberi moral support kepada saya semalam.....tak sia-sia saya berlatih dekat 2 jam ptg rabu kelmarin....sampai pukul 7.30 mlm baru blk umah......terima kasih kepada ofis mate husband yg memberi pnjam kereta....

semalam, pegawai JPJ yg menilai saya..sangat baik orgnye dan very supportive. sambil bawa kereta mcm2 isu saya dan pegawai borakkan..dari isu famili hgga isu negara....tak terasa sedang diuji....sebelum saya melangkah keluar dari kereta sempat pegawai JPJ tu berpesan....jaga solat jgn tinggal solat....alhamdulillah....

petang semalam juga saya pegi survey kereta.....proton n perodua...tu je yg mampu....saya minat my vi baru...husband suka saga flx se.....dia kata harganya murah tapi performance bagus....yelah harge myvi 1.3 L sama dgn hage saga 1.6 L....lelaki mmg suka performance....lagi pun bonet besar....tapi saya suka design...internal design myvi...very update berbanding saga.....lebih moden dan nampak sofistikated...org kata ada rupe ade harga.....saya tak  kisah bonet kecik sbb kereta husband dah besar...exora....so kalo nak bawa brg byk naiklah exora.....dalam dilema juga antara pilihan hati dan ikut kata suami.....tapi kalo ikutkan saya juga yg kena bayr bulan2....em..tak tau lah lagi.

manual or auto?...ofcourse auto.....senang sgt nak bawa...smlm juga first time saya bawa kereta auto...exora husband lah......mak ai....senang sangat.....tekan break n minyakjer....tak terasa saya bawa kete besar.....selama ni rasa mcm mustahil saya bawa kereta besar .....tapi sebenarnya ok jer....

oklah..nanti kalo saya dapat beli kereta impian saya...saya bagtau ok.....bye.....

3 comments:

  1. Myvi ler..
    i10 pun comel...moh sama2 beli i10.
    lagi murah dari MyVi.

    ReplyDelete
  2. kak..dulu bkn dh mik lesen ke??knfiuslak...heheh...
    anway tahniahler..panjang sket lgkah nti haha...
    myvi ke saga, kite tetap team ducati hahaha... ;p

    ReplyDelete
  3. alamak....yg itu lesen..budak sekolah...(sad story). akak tak mampulah masuk team ducati.....team nasional car jer....huuhuhuhu

    ReplyDelete