Ya Allah tunjukkanlah aku jalan yang lurus dan diredhai

sekadar berkongsi ceria dan manisnya kehidupan di dunia ini.

Monday 9 January 2012

kerja dan keikhlasan

assalamualaikum semua......

pagi2 saya dah terlambat pegi kerja....jem sana sini....bukan salah jem tu, tapi saya tidak rancang perjalanan dgn baik. dah tau sekolah dah mula, tapi masih keluar lambat....akhirnya hubby terpaksa memecut 140km/j di highway guthrie...tu pun xsempat.  kalau cakap pasal kerja, mmg tak habis2.  hari-hari ada kerja. pagi kelas pukul 8 pagi...not net not net...kelas mula 8.20 pg. em....dah rugi.  kelas kedua 9 pagi....nak  buat kuiz tapi soalan tak cetak lagi......tengah cetak...pop...tetiba blackout ofis.....fuhhh nasib baik dah habis cetak.....sambung kelas pukul 2.00 hgga pukul 5 ptg. itu lah kerja saya, selain mengajar ada juga kerja sampingan yg kena saya buat.

tak susah kerja ni kalau kita ikhlas dan suka dgn kerja tu.....tapi kalau dtg mood tak ikhlas...yang senang pun jadi susah....hari ni saya dapat work station baru.....setelah lebih 10 thn pejabat ni duk pakai perabot yg sama, hari ini dapat perabot ofis baru....semoga bertambah cemerlang kerja saya dgn adanye persekitaran baru.....sedap mata memandang.

ok byeee......ikhlaskan diri dan selamat beramal.

No comments:

Post a Comment